sunnuntai 29. syyskuuta 2013

After PhiPhi

Jälleen kerran puhelimella toteutetut pikakuulumiset. Tää nettijuttu alkaa kyllä vähän kiristää jo hermoja .... 
s tänä viikonloppuna Asia Exchangen puolesta Ice breaking partyt PhiPhillä. Tarkotus oli hengailla muiden vaihtareiden kanssa ja nähdä keitä kaikkia meitä oikein on :-)



Hengailtiin menomatka meidän paatin katolla aikas mukavassa kelissä. Toppi- ja shortsirajat jäi ja päänahkakin kärähti. Rantaan kun päästiin niin mentiin vaan suoraa hotellin kautta rantsuun nauttiin vielä auringosta. Ja siis joo, olihan se ranta ihan jees.



Että jep!

Perjantai-iltana otettiin vähän viiniä muiden suomalaisten kanssa ja lähettiin siitä sit myöhemmin illalla rantabaariin, minne kaikki muutkin vaihtarit oli tulossa. Meininki oli aika let's go joten tarkkoja yksityiskohtia illasta on paha alkaa availemaan... mut meno oli kyllä tosi erilaista kun Suomessa. Sait siinä vedellä huoletta omiakin eväitä, jos semmosia oli vielä matkassa ja jos istuminen tai tanssiminen rupes kyllästyttään niin pystyit käydä hyppäämässä tulihyppynarua. Ja palkaksi siitä sait shotin! Ite jätin kyllä tulen kanssa leikkimiset tällä kertaa muille.. 

Seuraavana aamuna olo oli mukavan rapsakka ja siitä oli kiva lähtee päiväretkelle snorklaamaan, kajakoimaan ja katseleen maisemia. Yks kohde oli mm. Monkey beach, mutta sielä rannalla ei kyllä näkyny apinan apinaa. 



Lauantaina otettiin illalla sivistyneesti  viskikolaa samalla rannalla kun edellisenäkin iltana ja oli kyllä taas vauhdikasta settiä, vaikka porukka oli kyllä alkuillasta enemmän tai vähemmän hyytynyttä.. 

Seuraava aamu alko ihan mukavasti, mutta... paluumatkalla laivassa staffi jako matkustajille oksupusseja, koska keli oli aika tuulinen. Siinä vaiheessa naureskeltiin vielä pusseille ja siirrettiin ne about suoraan reppuun vaan. Jooh, vartin päästä sen jälkeen kun laiva oli lähteny niin meikän hymy kyllä ainakin hyyty ja loppumatka meni vessan lattialla istuessa. Voin kertoo että semmosessa hytkytyksessä en oo ikinä ollu ja se oksupussikin siirty repusta käden ulottuville aina kun uskalsi vessasta poistua... hirveetä!! 

mut tän tekemiseen kännykän kanssa on tuhraantunu taas joku kolme tuntia, joten katotaan mitä kuvia tähän loppuun saa ladattua vielä (pitkin PhiPhitä) ja se on siinä! 















Untamoi, 

<3 Tiina


maanantai 23. syyskuuta 2013

maanantain pikamoi

Siis toimiva Wifi tuntuu olevan kyl todella vaikee saada, eli eihän tää bloggailukaan helpottanu vaikka päästiin muuttaan omaan kotiin ja hankittiin oma wifi. Tosiaan heti ekana iltana meillä oli käyny joku paikallinen pitkäkyntinen viemässä vaivalla hankitun netin ja yhen tytön läppärin.... en tiedä oltiinko mallikkaasti unohdettu ikkuna vähän auki vai mmitä oli tapahtunu.

E ivei, saatiin uus wifilaite, mut sehän on hidas ku mikä, vaikka sen pitäis olla sama kun aikasempi. ARGH mitä säätöä! No, täytyy taas vähän selvitellä (mikä muuten on hirveen helppoa thaita puhuvien kanssa).

Tänään alko myös koulun orientaatioviikko, eli siis lomailu muka loppu? Koulussa oli siis kaikenmoisia esittelypuheita oli Asia Exchangen puolesta ja yliopiston proffien puolesta (eräskin nimeltään Pimpaporn.....). Päästiin syömään seafoodia ja pienelle sightseeingille mm. Temppeleitä katsoon. Loppuun nyt jälleen pari laadukasta puhelinkuvaa. Toivottavasti jossain kohti saa tän inttternetinkin pelittään 27&##@!!



Ps. Koti-ikävää on helpottanu kun löydettiin kaupasta kaurapuuroo

Pps. Kameran kuvia tulee kehiin sitten kun tosiaan se joskus onnistuu (koska läppärillä tää netti ei toimi ollenkaan)

<3 Tiina


torstai 19. syyskuuta 2013

Vihdoinkin!

Elikkäs vihdoinkin on nyt oma kotiVilla täällä Phuketissa, Kathussa :) ja täällä on myös netti, jee! Eli ei enää tarvii ihmetellä, kun hotellihuoneessa ei aina se wifi toimikkaan.. 
mutta joo, seuraavaks vähän kuvaa Bangkokista ja matkasta Phuketiin!
Siam Center Bangkokissa
Turistikuvailua....
Eräs taksimatka Kaho San Roadille...


Weekend Markeeet :)

ööö apua hullu avotaksi
MBK
Bangkokin bussiasemaa..
"taksissa" matkalla Phuketiin.. oli jännät paikat et pysyyks ite kyydis ja et mites tavarat!
ja Bangkokin uima-allas <3

Nyt lähinnä vois koittaa rentoutua kun on vihdoin tosiaan se oma koti!
Palaillaan toivottavasti vähän useammin nyt kun on tää toimiva netti..

<3 Tiina

sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Khao San Road


Heip!

Kymmenen tunnin lento oli kohtuu epämukava, mut epäonnen päivästä huolimatta päästiin hyvin perille! Me majoitutaan Bangkokissa Kaho San Roadilla sattumoisin samassa hotellissa kun Annukka ja Julia, jotka myös lähti Turusta vaihtoon! Tytöt veikin meidät heti ekana iltana maisteleen paikallista rommia...

Öö olo on jatkuvasti ihan kun hengailis kuumassa ja kosteessa suihkukopissa, mut mikäs siinä! Mikään erityisen nätti paikka tää ei ole ja huomenna suunnataan sitten Phukettiin bussilla (taas kymmenen tuntia istumista....).

Tänään oltiin shoppailemassa MBKssa ja Siam Centerissä. Ihan semmosia Hämeenlinnan kokosia ostoskeskuksia, tyyliin.. loppuun pari huonolaatusta kännykkäkuvaa pitkin Bangkokkia!








ps. Miten joku poika voi olla enemmän fabulous kun oikee nainen?

palaillaan sitkun on Wifiä!

<3 Tiina

perjantai 13. syyskuuta 2013

Tänään.


Tänään tää lähtis sitten vihdoin reissuun!!! Edessä olis siis ensin 10 tuntia suoraa lentoa kohti Bangkokkia ja saapumisen jälkeen 143 päivää Thaimaan auringon alla vaihtarina Prince of Songkla yliopistossa opiskelemassa. Ja kyllä, lähtöpäivän olis tietty voinut valita paremminkin (perjantai 13. + lentäminen hirvittää kohtuullisesti)...


Mutta tosiaan, tämä blogi yrittäköön olla jonkinlainen matkapäiväkirja, minkä avulla te tätä lukevat voitte seurailla ja ehkä pysyä (facebookkiakin) paremmin perillä siitä, mitä täällä Thaimaassa tapahtuu. Jos tietenkin vaan ehdin (jaksan) tätä ahkerasti päivittää.

Tämä blogi tulee todennäköisesti ja toivottavasti täyttymään enemmän kuvista kun tekstistä, koska tämä kirjoittaminen tuntuu ainakin tässä kohtaa erittäin oudolta... täytyy katsoa uudestaan sitten, kun on oikeasti jotain asiaakin! Mutta se siitä ja loppuun fiilistelykuvia mm. ihanasta matkarinkasta (joka toivottavasti myös on sitä in action) ja muusta pakkaus-, suomenkesä- ja lähtöhössötyksestä :) 




Palaillaan lennon jälkeen ;)

Adjö,

<3 Tiina