sunnuntai 26. tammikuuta 2014

Goodbye Cambodia!

Hyvästeltiin tänään aamulla Kambodza ja GBT-guesthouse. Olisin kylläkin voinu olla vielä toisenkin viikon. Kerron paremmin ja kuvien kanssa vikoista viikoista sitten Suomesta käsin ehkä, koska kännykkä+thaikkuwifi blogin päivittämisessä on otsaryppyjä aiheuttava combo. 

Mutta tosiaan matkustelua kerty tällekin päivälle about 12h ennenkun päästiin Changille ja ekaan bungalowiin. Aamulla tunnin myöhässä, puoli ysi, lähettiin bussilla Sihanoukvillestä Koh Kongille. Jäätiin tyttöjen kaa jostain syystä jollain huoltsikalla pois bussista ja maksettiin 10 dollaria mopotuktukista rajalle. Todettiin rajalla että meidän bussi olis vieny sinne asti. Noh.

Sitten leimattiin passit ja lähettiin taksilla kohti Trattia. Tratissa syötiin ekan kerran sitten aamupalan ja lähettiin kohti satamaa. Sitten ferryyn ja pian oltiinkin vihhhdoin Changilla! 

Siitä taksi vielä White sand beachille ja tääl ollaan, wuhuu! Illalla ei muutako syötiin, otettiin öljyhieronnat ja shoppailtiin. Mut ihan vähän vaan. 

Nyt unta ja huomenna etitään uus koti, ku Astaki saapuu Chiang Maista :D





<3 Tiina

Ps. Enää 8 yötä, jos laskin oikein

maanantai 20. tammikuuta 2014

perjantai 17. tammikuuta 2014

Goodbye Langkawi

Malesia ei oo mun lempparipaikka. Ei ollut eikä ole tän jälkeenkään, vaikka viimeset pari päivää mukavia olli etukäteen siis Langkawilta, mutta taksikuski ei meinannu löytää paikkaa miltään. Agodan mukainen "within 1 km from beach" oli todellisuudessa paljon kauempana. Löydettiin melkein 2 h etsintöjen jälkeen meidän guestroom mustan kujan päästä. Koko paikka näytti muutenkin sen verran arveluttavalta, että käsketiin kuskin tehä u-käännös. Mentiin sitten Pantai Cenang-biitsin varrelle etsiin uutta yösijaa. 

Ekan yön yösija ei ollu kehuttava. Ainoo positiivinen asia vois olla se, että se oli halpa. Vietettiin vaan yks yö sielä ja viimesiks kahdeks yöks löydettiin kiva yöpaikka! 

Mitäpä Langkawilla. Pari bissee reggae-rantabaarissa, juomapelejä ruotsalaisten kanssa, pari auringonlaskua ja vierailu Skybridgellä. Pari torakkaa ja paljon ihania simpukoita. Mutta en jätä Malesiaa haikein mielin. Seuraavaksi yö KL:n kentällä ja sitten kohti Kambodzaa!










P
Nyt vietetään yötä KL:n kentällä ja aamu seiskalta lähtee lento Kambodzaan! Jau! Mitähän siitä tulee, en tiedä. 

vaikea oli muuten löytää pistotasiapaikkaa kentältä. Perkele. Nyt joudutaan olla nurkassa, missä on hiton kuuma ja vesipiste, jonka takana asuu pikkutorakoita tai mitälie. En halua tietää. 

Hyvää yötä! 

<3 Tiina

maanantai 13. tammikuuta 2014

Koh Ngai

Koh Lantalta matkustettiin tänään High Speed Ferryllä ja 400 bahtilla Koh Ngaille. Puoliksi extempore valinta, kenelläkään ei ollut hajua millainen paikka on kyseessä. 

Reilu tunnin lauttamatkan jälkeen päästiin perille ja meitähän oli vastassa aikamoinen miniparatiisi. Pieni biitsi ja rafloja valittavana tässä lähistöllä noin yksi, mutta kyllä täällä ois kelvannu toinenkin yö olla. 

Ranta täynnä korallia ja simpukkaa, ei juurikaan muita hotelliasukkeja, ei ruuhkaa rannalla, vain yksi itkevä lapsi ja turkoosia vettä edessä. Niin ja se laituri. Ihan kun postikortista. 

Lomafiilis iski, mutta malttamattomia kun noi tytöt on, niin huomennahan se täytyy jatkaa jo matkaa. Aamupäivästä vaihetaan maata Malesian puolelle ja tehään tuttavuutta Langkawin rannan ja toivottavasti myös yöelämänkin kanssa. Anniina on ollut vähän janoinen. 

Ei muuta, odotan huomista aamupalaa. Kuitti!









<3 Tiina

lauantai 11. tammikuuta 2014

Goodbye Phuket

Tänään sanottiin lopulliset heipat Maisan kanssa Kathulle ja Phuketille. Jätettin meidän koti tänään aamulla.
Eilen Anniina ja Lilli oli tullu Thaikkuihin kans ja meidän luo, jee! Illalla ei pitäny lähteä mihkään koska aamulla oli taksi tilattu seittemäksi. Kuitenkin pari singhaa ja tequila oli petollinen yhdistelmä ja niin sitä päädyttiin muiden mukana sille vihonviimeselle Banglareissulle.

Aamulla olo oli kaikkea muuta kun hyvä ja lautalla matkustaminenkin vähän jänniti. Onneks thaikkumatkapahoinvointilääkkeet hoiti tehtävänsä ja matkustus meni nukkuessa. Ihan mukavasti. 

Nyt ollaan siis tyttöjen kans Ko Lantalla ja aika relax-paikka on kyllä! 








semmoset terkut täältä!

palaillaan
<3 Tiina

tiistai 7. tammikuuta 2014

Koh Phangan

Ah, uusivuosi.
Kallis, mutta ihana bungalow meren rannalta. Väsynyttä hengailua aatonaattona. 

Uuden vuoden aattona kokoonnuttiin porukalla Tanjan ja kumpppaneiden bungalowiin, lähemmäs Haad Rin rantaa, jossa illalla oli itse pippalot. Koh Phanganin Full Moon partyista ja uudesta vuodesta oli kuullut aika paljon varoituksia, eikä kaikki ollut meiningistä tykännyt ollenkaan. 

Aloiteltiin tosiaan aika rauhaksiin tyttöjen bungalowlla ja maalailtiin vartaloväreillä kukkia pitkin käsivarsia ja jalkoja. Hyvissä ajoin ennen vuoden vaihtumista otettiin taksi kohti biitsiä ja onneksi näin. Kadut on kuulemma ihan tukossa ja jos jättää lähtemisen viime tippaan, on turha kuvitella pääsevänsä biitsille muuten kuin kävellen. 

Ei otettu sienibucketteja, nähtiin upeat ilotulitukset ja lähettiin kohtuullisen ajoissa kotiinkin. Paljon ihmisiä pienellä rannalla. Ihan kiva, mutta luulempa että seuraavina vuosina vuosi vaihtuu muualla! Tosin ehkä takaaraivossa kummitellut 1.1.- lauttamatka latisti hieman tunnelmaa myös.

Vähän jännitti, että millanen bungalow mutkan takaa paljastuu


Mutta se oli ihana <3








Paluumatka 1.1. Phuketiin oli ihan hirveä ja matkan aikana olin ainakin ite tyytyväinen, että ei edellisiltana tullu paljoa juotua. Matkaan lähettiin hotellilta 11 aikaan ja perillä kotona oltiinkin sitten siinä yhen jälkeen yöllä. Ei menny kaikki taas ihan nappiin, mutta ei kai aina voikaan?
 
Nyt oon hengaillut pari päivää isin ja äitin kanssa, kun ne tuli tänne lomalle <3 Huomenna vielä biitsille ja illalla viimeiset yhteiset pippalot vaihtarien kanssa. APUA?!
 
Hyvää yötä
<3Tiina

maanantai 6. tammikuuta 2014

Koh Samui,Koh Tao

Mitäs Krabin jälkeen. Lähettiin aamulla taas lautalla matkustaan ja seuraava destination oli Samui. Samuista ei oo hirveästi kerrottavaa, se koko saari meni vähän niinkun ohi. Tarkotus ei ollut juoda tai mitään, mutta pari tuli kuitenkin otettua. Pähkinänkuoressa:

- Ensimmäisenä iltana pari singhaa ja  hiljaisissa rantabaareissa yhdet bucketit
- Hyvissä ajoin kuitenkin kotiin ja illan saldona yksi varastettu Hello Kitty- pehmolelu
- Ei mikään erikoinen paikka, ainakaan Lamai beach
-  Oltaisiin voitu skipata ja viettää tämäkin aika Taolla







Taolla meidän hotelli vaikutti alkuun todella mielenkiintoiselta, kun ensin meidän buukkausta ei meinannu löytyä ja sillä aikaa bongailtiin sieltä sun täältä lappusia, jotka kielsi mm. viemästä ruokaa huoneisiin, koska rotista ja muurahaisista oli päästy just eroon. Huoneet oli kuitenkin ihan söpöjä ja viihtyisiä lukuunottamatta ruosteista ja vinkuvaa tuuletinta, joka pyöri katossa. 
Tao muistutti jollain tapaa tosi paljon PhiPhitä, tykkäsin paljon! Tosin kelit ei oikein suosinu siinä mielessä, että aurinko hymyili vaan pilven takaa koko ajan. Taolla muut tytöt lähti taas rillutteleen, mutta päätin tällä kertaa ite olla ihan kiltisti kokislinjalla! Jaksoin silti aamun pikkutunneille asti ja ihan hauska ilta oli välillä näinkin. Yöelämä Taolla oli siis tosi jees, ainakin verrattuna meidän Samui-iltaan. Ja muutenkin. Paljon nuoria, mutta silti rento fiilis eikä pelkästään örveltämistä ;)
Taolla käytiin myös tyttöjen kans golfaamassa ja katsastamassa pikkuinen Freedom-beach, joka tosin oli täynnä muitakin auringonottajia, joten ei mikään erityinen.










Taolla olisi viihtyny pidempään! Jos olis päässyt snorklaamaankin vaikka. Ei oo tullu sitäkään vielä kokeiltua :D Kyllä sitä kerkiää.

Äiti ja isi tuli eilen, ihanaa!! 
Ja keskiviikkona tulee Anniina ja Lilli, ihanaa!! 
Tänään oli viimenen koulupäivä, ihanaa!! 
Eli siis huikea viikko 




Pusuja!
Palaillaan uudesta vuodesta vielä
Joskus

<3Tiina