keskiviikko 6. marraskuuta 2013

Thai Masterchef

Okei otsikko saattaa lupailla liikoja, mutta tänään tosiaan oltiin harjottelemassa vähän thaikokkausta. Vaikka lopputulos lähenteli kyllä masterchef-tasoa, niin kyllä sinne joukkoon pari kämmiäkin mahtui. 

Kokkikurssi järkättiin meidän omalla yliopistolla, ja sielä oli kaksi leidiä näyttämässä miten homma toimii. 


Ensin käytiin läpi ruokia, mitä olis tarkoitus tehdä. Ja ainekset mitä niihin kuuluu. Ja miten ne pilkotaan ja leikataan. Varmaan toisen ruuan kohdalla rupes asiat meneen vähitellen vähän toisen korvasta sisään ja toisesta ulos. 




Kovin infoa täyteenpumpattuina siirryttiin siis seuraavaksi meidän omille työpisteille lihatarjottimen kanssa. Pienten alkuihmettelyjen jälkeen Maisalla lähti rapujen perkaaminen ihan hyvin alkuun ja Juliakin käsitteli kanaa kun vanha tekijä. Nahka lähti hyvin irti. Itelle vastuualueeksi jäi erilaisten vihannesten sun muiden pilkkominen ja paloittelu. Yritin aloittaa pilkkomisen ensin saman leikkuulaudan nurkassa, millä Julia operoi kanaansa, mutta se kyllä loppui yhtä lyhyeen kun laudalla retkottavan kanan lento. Ei näin kuulemma!




Loppujenlopuks aika onnistunu leikkuu hei, eikö?!





Valmisteluvaiheessa meni muutama tovi eikä siitä juurikaan sen enempää elikkäs seuraavaksi meille näytettiin taas yhteisesti miten esim kevätrullien ja massamancurryn valmistus aloitetaan. Eli mikä laitetaan ensin pannulle, mitä sooseja, mitä osterikastikkeita sun muita. Taas saattoi mennä vähän ohi osa, mutta onneks meitä oli kolme havainnoimassa! 

Onneksi ei oltu ihan tyhjällä mahalla tähän leikkiin ryhdytty, vaikka mitään suurempaa ei päivällä syötykään. Aamulla tosiaan ajateltiin kokkikurssin olevan joku parin tunnin juttu, mutta ruuan parissa vierähti lopulta vissiin lähemmäs viisi tuntia. Loppuhyvinkaikkihyvin, koska lähestulkoon kaikki meidän ruuat onnistu ja saatiin vatsat täyteen. Ja vähän viemistä kotiinkin vielä! Hyvää siis oli, vaikka osa lihoista seisoikin pöydällä lämpimässä parisen tuntia.. vähän arvelutti ensin, mut pakkohan se oli syödä!








Ihan tyytyväisinä lähti siis nämä tytöt kotiin. Seuraavaksi suunnataankin varmaan johonkin iltaa viettämään, koska huominen lyhyt koulupäivä vaihtui vapaapäivään! Tosin perjantaina on ensimmäinen Mid-term koe Thaikielestä, joten joten joten... tänään täytyy siis puhua paljon thaita. Ens viikolla on muutenkin meidän midterm-viikko, ja meillä on kaks koetta keskiviikkona ja mukavasti lauantaina. Onneksi tentistä saa lähteä pois kun on valmis, joten saattaisin epäillä ettei lauantaina hirveän myöhään koululla mene ;)
Ei vaan. 

Nyt singhaa

<3Tiina

ps. kokkaan kamuille suomessa, halusitte tai ette

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti