Päivän hyvä työ on tänään suoritettu.
Sain vihdoin varattua lennot Malesiaan! Kuala Lumpuriin, jos tarkkoja ollaan. Eli parin viikon päästä, Petronas Towers - watch out ja niin edelleen. Kuten Singaporeenkin, Air Asian siivillä mennään myös Kualaan. Lentojen hinta jäi alle sadan euron, eli kauheasti ei tarvinnut hampaita kiristellä tälläkään kertaa.
Tulevan reissun etuna on myöskin se, että päästään (Asta siis toivottavasti lähtee reissuun mukaan myös) vastavuoroisesti Marin luo asumaan. Ei tarvitse siis kasvattaa harmaita hiuksia hotellia etsiessä ja nekin rahat voi hyvillä mielin tuhlata johonkin tärkeämpään.
Tällä hetkellä tiedän Malesiasta lähinnä muslimikulttuurin lisäksi kuvan Petronas Towerit, eli toivon että Marilla on antaa jakoon hyviä vinkkejä, missä kannattaa käydä. Tornien kuvia googletellessani törmäsin myös jonkin sortin temppeliin tai luolaan, missä voisi olla kiva käydä. Odotan myös pääsyä niinkin eksoottiseen paikkaan kuin H&M:ään, ihan vain siksi että täältä Phuketista on hiton vaikea välillä löytää kaikkea tarvitsemaansa. Esimerkiksi jos tarvitsisit aurinkopuuteria (must-have), niin vaihtoehtoina on lähinnä astella opiskelijabudjettikukkaron kanssa Chanelin osastolle tai ottaa riski ja suosia esimerkiksi vastapäisen Nightmarketin thaikkulaatua. Itse olen toistaiseksi pidättäytynyt molemmista ja pitänyt sormia ristissä sen suhteen, että vielä sinne H&M:lle pääsen. Alunperinhan tarkoitus oli tuhlata Singaporen H&M:ssä, mutta tietenkin kyseisestä putiikista puuttui juurikin mm. meikkiosasto. Nyt näkyy kuitenkin taas valoa tunnelin päässä!
![]() |
| Temppeli? Luola? Vuori? Kiinanmuuri? |
Kuala Lumpuriin menemisessä on pari jännittävää seikkaa. Nimittäin, yläkerran tytöt kun kävivät kyseisessä kaupungissa muutama viikko sitten niin kuinkas kävikään. Yhden tytön käsilaukku (sisältäen muutaman kohtuullisen tärkeän tavaran, kuten passin+viisumin, puhelimen ja kameran) lähti ohiajaneen skootterin mukaan ja siitähän onkin seurannut sitten suurta iloa ja riemua. Eli en tiedä millaisen vyölaukkuhässäkän kanssa sielä tulen kulkemaan, mutta ainakin skoottereista aion pysyä kaukana. Tässä kohtaa saattaa tulla myös käyttöä passikotelolle, jonka sain tytöiltä läksiäislahjana.
Yläkerran tyttöjen tarina ei ole ainoa skootterivarkaustarina, jonka olen kuullut eikä siksi ehkä tunnu liioitetulta pelätä skoottereita. Kuulemani mukaan yksi toinen tyttö oli raahatunut eräänkin skootterin perässä melko pitkän matkaa, ennenkuin olan yli olleen laukun hihna oli katkennut. Pitkä sairaalareissu oli seurannut siitä. Kelpaa ainakin itselleni tekosyyksi sitten kun luikin pitkin talojen seiniä ja muut ihmettelevät.
Kaikesta huolimatta yläkerrankin tytsyjen reissu oli muuten ollut erittäin onnistunut ja jopa laukkunsa menettänyt epäonninen kehui kaupunkia maasta taivaisiin. Toivon siis että Kuala Lumpur tulee olemaan yhtä mahti kokemus ja reissun jälkeen voi todeta;
Seuraavalla kerralla pääsette kuulemaan myös meidän ensi viikonlopun suunnitelmista, jotka ei myöskään ole yhtään hullumpia! Sitä ennen kuitenkin... huomenna lauantaina viimeisen midterm-kokeen jälkeen vietetään tyttöjen iltaa, koska lähestulkoon kaikki suomikommuunin pojat on reissussa. Tänään uima-altaalla olin kuulevinani jotain puhetta mm. lettujen paistosta ja illemmalla Bangla Roadin ManShowsta, mutta katsotaan mitä huominen tuo tullessaan. Ainakin kaikki ihanat tyttöset on koossa! Elättelin alkuviikosta toiveita, että viikonloppuun mennessä olisin terve tyttö, mutta tällä hetkellä näyttää vielä vähän flunssaiselta. Antibioottikuuri olis nimittäin nyt syöty ja edelleenkin yskittää. Ja huomenna en kuulemma saa ottaa yskänlääketablettiani, koska kuulin villiä huhua että se sisältää kokaiinia? No, ainakin kodeiinia, mutta jätetään se sitten huomenna ottamatta.
Mukavaa viikonloppua sinnekin
<3 Tiina
Ps. tiedätte kai, että Malesian reissu tarkoittaa myös lisää lentokonekuvia? Maltatte tuskin odottaa?
Pps. te jotka muistatte mitä tapahtui Helsingissä viimeisenä suomiviikonloppuna, niin voisin tähän väliin todeta että mun säärissä on vieläkin jonkin sortin mustelmat ja lisäksi tänään havaitsin sääriluussa (??!) lommon. Tai loven. Mikälie. Hieno ilta.




Ei kommentteja:
Lähetä kommentti