Lauantai-aamu ei lupaillut kovin hyvää meidän Khao Lak-reissun suhteen.
Oltiin ostettu etukäteen bussitiketit Patongilta ja sovittu, että kyyti hakee meidät läheiseltä huoltoasemalta siinä varttia yli seitsemän aamulla. Tytöthän oli huoltsikalla ajoissa jo seitsemältä, mutta bussia ei kuulunut. Puoli kahdeksalta soitettiin lipputytölle, joka ilmoittikin että bussi oli jo mennyt, koska meitä ei kuulemma ollut näkynyt.
Selvä.
Bussikuskilla oli tosiaan Astan puhelinnumero, että kyseisessä tilanteessa hän olisi voinut meille soittaa. Vaaaan ei.
No, eipä siinä, tyttö alkoi järjestää meille uutta kyytiä ja tuli itsekin KitKat-patukoiden kera odottelemaan kyytiä sateeseen meidän kanssa.
Parin tunnin odottelun jälkeen päästiin vihdoin starttaamaan kuitenkin matka. Hypättiin minibussiin, joka vei meidät seuraavalle sateiselle ja tuuliselle pysäkille kahden lapsiperheen kanssa odottelemaan jatkokyytiä. Toivo meinas melkeen mennä, mutta tuli se meidänkin bussi sieltä lopulta ja päästiin ottamaan pienet unet ennen Khao Lakia!
Sää ei tosiaan näyttänyt missään vaiheessa yhtään hyvälle ja se ehkä vähän latisti tunnelmaa.
Hotellihuoneeseen ei kuitenkaan jääty makoilemaan, vaan lähdettiin Marjon ja Anssin kanssa katseleen, mitä kaikkea voidaan tehdä sadeviitoissa. Kello alkoi olla jo paljon ja alkuperäinen vesiputouksille meneminen oli liian myöhäistä, joten valkattiin listasta paikka, jossa kasvatetaan (?) kilpikonnia ja myöhemmin ne päästetään takaisin mereen.
Kilpikonnat oli hauskoja. Sää ei.
Kilppareitten jälkeen mentiin katsastamaan Marjon ja Anssin hotelli + biitsi. Oli vähän erilaiset vetimet rannalla tällä kertaa, mut onneks sadeviitastakin sai lopulta hetkeksi edes luopua!
Rantailun jälkeen tytöt halusi jalkahierontaa. Ite päätin olla säästeliäs ja odotella sohvalla. Oikeasti jalkahieronta on aika inhottavaa, koska se kutittaa. Mutta tytöt tykkäsi ja hyvä niin.
Sateesta huolimatta päivä oli mukava ja illalla kun päästiin takaisin hotellille, oltiin kaikki ihan valmiita nukkumaan.
Sunnuntai-aamuna aamupalalle mennessä vähän jännitti millainen keli on, koska oli luvattu kuitenkin parempaa säätä kun edellisen päivän rankkasateet. Meidän hotellihuoneessahan ei ollut ikkunaa, joten säätä ei voinut tarkistaa ennenkuin oli ulkona.
Onnnneksi keli näytti paremmalle kuin lauantaina, itse asiassa luultiin jopa, että saadaan auringonpaistetta. Päätettiin siis toteuttaa edellisiltana suunniteltu waterfall-retki. Ensin otettiin porukalla taksi Lampii/Lampi/Lampee whatever Waterfallille. Ja tottahan toki älytön kaatosade alkoi matkalla putouksille. Haluttiin kaikki käydä uimassa vesiputouksessa, joten ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin odottaa ja toivoa, että sade loppuu pian edes hetkeksi.
Kyllähän se sitten lopulta rauhoittuikin ja päästiin kaikki porukalla uimaan! Tai no, Anssi jäi hovikuvaajaksi rannalle. Ehkä se ei vaan oikeasti uskaltanut tulla.
![]() |
| Onko olemassa paikkaa, jossa ei törmää venäläisiin turisteihin? Enivei, kiitos Anssille tämänkin ikuistamisesta. |
Vesiputousten makuun kun oli päästy, niin ohjeistettiin taksikuski vielä toisellekkin putoukselle. Tällä kertaa vuorossa oli Ton Prai Waterfall, jonne samoiltiin kilometrin verran viidakon läpi. Eikä muuten ollut hassumpi putous tämäkään! Ja plussana vielä, että sielä saatiin nauttia maisemista ilman niitä venäläisiä.
Vaikkei aurinko paistanut sunnuntainakaan, niin eipähän satanut vettäkään. Ja vesiputoukset oli kyllä mageita, joten eipä jäänyt harmittamaan alkupäivän huono keli :-) Illemmalla käytiin vielä White Sands biitsillä, jonne paistoi jopa ilta-aurinko. Eli ei hassumpi päätös päivälle! Pääsin myös keinumaan, eli biitsiltä poistui ihan elämäänsätyytyväinen tyttö. Kera parin uuden simpukan.
Maanantaina, eli viimeisenä Khao Lak-aamuna päästiin kuitenkin vihdoin myös tositoimiin. Aamupalalle mennessä kaikki taisi vetää pienet voitontanssit, koska ulkona oli pilvetön taivas ja aurinko paistoi. Koottiin tavarat laukkuihin ja lähettiin viettämään biitsipäivää Marjon ja Anssin hotellin rannalle. Ja oli kyllä meinaan kuumottava aurinko. Ja hullut aallot! Kertokoon kuvat lisää rantapäivästä, koska ananassmoothien lisäksi mitään kovin mainittavaa ei tapahtunut. Paitsi että onnistuin jotenkin säheltämään aalloissa niin, että olin varmaan elämäni pisimmät kymmenen minuuttia jumissa ranta-aallokossa. Toisella kädellä yritin hapuilla bikinien yläosaa takaisin paikalleen ja toisella kädellä yritin estää aaltoja viemästä alaosaa. Oli ohikulkevalla sakaslaismiehellä hauskaa.
Oli ihana päättää meidän Khao Lak-loma aurinkoiseen päivään! Ja palaneisiin jalkoihin. Otettiin Astan, Maisan, Anssin ja Marjon kanssa taksi kohti Phukettia (pariskunta tuli vuorostaan meille kylään) ja saatiin nauttia puoli lava-auton kyydistä 1300 Bahtin edestä reilun sata kilometriä.
Vähän meinasi paikat puutua. Ei pahasti.
Nyt alan miettimään menisinkö tänään Banglaroadille vai kiltisti nukkumaan.
Iloa talveen!
<3Tiina



















































