sunnuntai 20. lokakuuta 2013

Koh Yao Noi ja tulipalo

Yhtenä iltana menneellä viikolla Maisa sai yläkerrasta Tanjalta koodia puhelimeen, että nyt kantsii käydä kurkkaamassa ulos, koska jossain on iso tulipalo. Twilight jäi kesken ja rynnistettiin Maisan kanssa ulos ja yritettiin tähyillä tulipaloa. Mitään ei kuitenkaan näkynyt, ja hetken ehdin jo epäillä, että nyt Maisalla on mennyt todellisuus ja Twilight nyt sekaisin... Lopulta kuitenkin huomattiin viestistä koordinaatit paikkaan parveke ja sieltä nähtiinkin heti tulipalo, eikä kyse ollut ihan mistään pienestä kokosta. 


Google tietää kaiken, ja sieltähän löytyi vastaus tämänkin savupilven mysteeriin. Eli Phuket Townissa SuperCheap storessa oli päässyt tuli vähän irti. Ehkä jättimäisin savupilvi, minkä oon koskaan nähnyt?

Mutta se niistä savupilvistä. Oltiin siis tänä viikonloppuna Koh Yao Noi-nimisellä saarella. Saari oli abhouttiarallaa reilun puolen tunnin venematkan päässä Phuketista. High seasonkin oli kuulemma avattu juuri samana päivänä kun saavuttiin (heti kärppänä paikalla...). Saarelle oltiin otettu ensimmäistä kertaa Bungalow-majoitus, ja ehkä jännitti pienesti, että mitähän sielä on vastassa. Meidän Bungalow oli kuitenkin söpö ja oltiin onnistuttu onneksi valitseen hämähäkitön versio. Kahdesta muusta Bungalowsta nimittäin löytyi tervetuliaishämähäkki.

Heitettiin tavarat sisälle mökkiin ja lähdettiin heti rannalle siihen muutaman kymmenen metrin päähän. Tarkoitus oli alunperin ottaa aurinkoa, mutta eipä siitä ilta-auringosta hirveästi iloa ole. Plus vesi oli vetäytynyt rannalta johonkin kilometrin päähän jostain syystä. Tai oikeastaan varmastikin full moonin takia, koska full moon vaikuttaa ihan kaikkeen. Keräiltiin siis hetki simpukoita ja poistuttiin ilman uusia rusketusrajoja. 

Illalla syötiin iltapalaa rannalla, ja ravintolan tarjoilija vinkkas meille, että parinsadan metrin päässä olis tänään party. Illemmalla lähettiinkin tietty katsomaan minkähänlaisista pippaloista mahtaa olla kyse. Saari nimittäin itsessään on aika pieni, eikä nähty ihan hirveän montaa turistia missään. Pieni toive siis oli, että näissä partyissä olisi ehkä muitakin turisteja tai reissailijoita. 

Tälle thai-ihmiselle party-sana oli ehkä kuitenkin jäänyt hieman epäselväksi, koska illalla kun löydettiin bibikset, kävi ilmi että sielä on mm. muslimien kauneuskilpailu, vaatekojuja, ilmapallojen heittelyä tikoilla, pomppuliina sun muuta lintsityylistä ajanvietettä. Ei viivytty kovin kauaa.

Lauantaina missio oli löytää ranta ja käytiinkin aamupalan jälkeen vuokraamassa pari skoboa. Pari saksalaisvahvistusta johdatteli meidät ehkä hirveintä hiekka-muta-irtokivi-kuoppa-tietä pitkin jollekin pikkubiitsille. Onneks mun skobakuskina oli Jenni, joka johdatteli meidät melkeen haavoittumattomina perille. En halua tietää missä kunnossa se skoba, saatika kyytiläiset olis ollut, jos ite olisin ollu ratin takana. 






 Käytiin tsekkaamassa vielä toinenkin biitsi samana päivänä. Paradise beachille oli yhtä helvetillinen ajomatka kun ensimmäisellekin rannalle, mutta selvittiin taas ehjinä perille. Skoboja vuokratessamme ei myöskään siis saatu kypäriä, mikä anto tietty oman vivahteensa sille matkalle ylä-ja alamäissä. Ja muutenkin. Paradise-ranta itse oli kuitenkin ajomatkan arvoinen. Auringonotto meni tosin tältäkin päivältä ihan ohi, koska sadehan sieltä alko heti lähestyä kun päästiin tälle uudelle rannalle. Ylläri.




Illemmalla tehtiin perinteiseen tapaan olomme kotoisiksi, toiset Changilla tai Singhalla ja toiset Samsongviskillä. Vai Songsam. No, viski kun viski. Hengailtiin muutaman saksalaisvaihtarin kanssa meidän majatalon kuistilla ja myöhemmin yöllä lähettiin käymään ravintolabileissä. Jotka tietenkin loppu just kun päästiin paikalle. Saatiin lohdukkeeksi onneksi vähän ilmaista jämäruokaa ja juomaakin saatiin vielä tilata.

Kokonaisuudessaan viikonloppu oli ihan huippu, vaikka kaikki ei aina ihan putkeen mennykkään! Nyt ollaan taas bäk in Kathu ja seuraavaks orientoidutaan tulevan viikonlopun Singapore-reissuun. Tai oikeastaan ensin pitäis orientoitua ylihuomenna olevaan Thaikielen Quizziin. Ja International Businessin Quizziin... 







Simpukoidenkeräilijä....
edit. Lisää kuvamatskuu puhelimestakin!








Adiosmoi
<3Tiina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti