81 päivää jäljellä.
Jos ties kuinka monennella kerralla laskut nyt vihdoin menivät oikein.
Se tarkoittaa sitä, että 62 päivää olen ollut poissa kotoa.
Ei edes puoliväli ja silti tuntuu, kuin olisi ollut täällä paljon pidemmän ajan. Ei edes puoliväli ja silti tuntuu, että kohta on aika palata kotiin.
Koti-ikäväähän mulla ei varsinaisesti ole ollut. Ensimmäisten parin viikon jälkeen oli muutama epätoivon hetki (joihin ehkä myös vaikutti edellisellä talolla käyneet varkaat plus tietenkin se, että kaikki nyt vaan oli uutta), mutta oikeastaan niiden jälkeen olen ehkä jopa yllättänyt itseni, miten hyvin oon sopeutunut! Sopeutunut täällä elämiseen, en suinkaan ilmastoon. Ei ilmastossa siis mitään vikaa sinänsä ole, mutta onhan tää kuuma ja kostea aikamoinen combo.
Eli ei sinänsä koti-ikävää, mutta välillä tulee kaipaus tiettyihin asioihin. Esimerkiksi raikas ilma, syksy, pulla, suomalaiset lääkärit, jauheliha, raejuusto, kauppa, josta saat deodoranttia ilman valkaisevaa lisäominaisuutta, kuiva omppusiideri... ja joojoo, ruisleipä. Toivon, että helmikuun kolmantena äitin ja iskän kaapista löytyy tuoreita Vaasan ruispaloja. Paljon.
Viime päivinä ei ole siis tapahtunut paljoa mitään kertomisen arvoista, siksi kaikki höpötys ruisleivästä. Ensimmäinen kunnon mid-term koe oli keskiviikkona (jos thai-kieltä ei lasketa) ja sehän meni varmaan aivan mahtavasti. Ensimmäistä kertaa onnistuin jotenkin lukemaan yhden kysymyksistä ihan täydellisen väärin ja voitte päätellä, että pisteitä ei varmaan hirveästi heru jos on osannut vastata väärään kysymykseen. No, kun nyt edes läpi pääsee.
Seuraava ja viimeinen mid-term koe on lauantaina (Strateginen johtaminen...) ja tänäänkin poistuttiin kotoa oikeastaan ainoastaan yläkerran uima-altaalle lukupaussille. Muuten ollaan tehty kaikkea epäjännittävää ja tavallista. Jokainen päivä täällä ei ole siis norsuilla ratsastamista, auringonlaskun katselua tai saarihyppelyä. Ja siitä tuli mieleen, että olen varmaan surkein vaihtari ikinä, kun en ole vielä ehtinyt norsuajelulle, enkä katsomaan auringonlaskujakaan muualta kuin apartmentin ulko-ovelta. Pitää aktivoitua!
![]() |
| Aion myös riippuliitää jonain päivänä |
Huomenna aktivoidun ehkä shoppailun suhteen, koska mennään ehkä Patongille etsimään vähän vaatteita. Tiistaina on nimittäin bibikset, joita varten täytyy taas hieman panostaa laajentamalla vaatevarastoa. Nyt meen kuorimaan mun euron mangoni ja sekoitan sen bulgarian jogurttiin. Että voin sitten illalla syödä jäätelöä, kun katsotaan Maisan kanssa Step Uppia.
Palaillaan
<3Tiina




Ei kommentteja:
Lähetä kommentti