maanantai 11. marraskuuta 2013

This and that

 Pakko kyllä heti alkuun ilmoittaa uskomaton asia. 


Kuten ylläolevasta kuvasta tarkkasilmäisimmät saattavat huomata... mulla on siis nykyään blondit käsikarvat! 
Oon fiilistelly niitä aina auringonpaisteessa kun ne kimaltelee tota kullanväriään. Haha!

Mutta tosiaan asiaan. Tai ainakin enemmän asiaan. Köhköhköh. Eli Singaporessa Maisa ja Asta tartutti muhun pöpön. Pöpön kehityskaari alkoi yskästä ja on tällä hetkellä huipussaan aivan hel*etin ärsyttävänä yskänä ja flunssana. Varmaan ensimmäistä kertaa elämässäni en maista lähestulkoon mitään. Itkin krokotiilin kyyneleitä tänään päivällä, kun söin lasagnea. Tunsin vaan että jotain lämmintä on suussa.

Päivä on muutenkin ollut sinänsä tapahtumarikas, että olen päässyt mm. poliisiauton kyytiin ja röntgenkuviin. Long story short: meille luvattiin alun perin meidän ensimmäisen asunnon, Villan, deposit-raha (55 000 baht) takaisin kokonaan, mutta muutaman mutkan, viivästyksen ja meilin jälkeen summa onkin yhtäkkiä 23 000 bahtia. Eräänä päivänä mitta tuli niin sanotusti täyteen ja päätettiin, että nyt on aika ottaa yhteyttä turistipoliisiin, jos sitä kautta sais vaikka vähän selkeyttä tähän hommaan. Tälle päivälle sovittiinkin tapaaminen kahen poliisisedän kanssa ja puoli yhdeltä hypättiin Maisan kanssa heebojen poliisiautoon ja mentiin Villalle selvitteleen sotkua. Mitään mielenkiintoista ei kyllä sinänsä tapahtunut, eikä kukaan oikeen osannut sanoa juuta eikä jaata mihinkään. Lopputuloksena oli, että meidän täytyy vielä itse soittaa Saksassa asuvalle omistajathaikulle ja yrittää vakuuttaa se siitä, että 55 000 bahtia kuuluu meille. 


Poliisihässäkän jälkeen riennettiin Maisukan kanssa lähinnä vaan salamannopeasti syömään, koska meidän mahat murisi jo poliisiautossa istuessa kilpaa. Toinen thaikkupoliiseista kysyikin jossain vaiheessa, että ollaanko nautittu vielä dinneriä. Tällä kertaa ruokailu ei ollut tosiaan mikään makuelämys, koska makuaisti tosiaan on väliaikaisesta poissa käytöstä tällä hetkellä... 

Kolmen huonosti nukutun yön jälkeen olin päättänyt, että maanantaina on aika käydä moikkaamassa thailääkäriä ja haalia mukaan edes jotain nappeja, jotka lievittää tätä oloa. Pääsinkin iltapäivästä mukavan miehen vastaanotolle. Herra päätti tutkia yskää oikein x-rayn avulla, joten vähän hämmästyneenä olin yhtäkkiä pienessä kopissa vaihtamassa ylle sangen ihastuttavaa kaapua. Myös sangen ihastuttavan näköisenä.


Kuten ehkä arvata saattaa, ei niistä kuvista mitään muuta löytyny kun tavalliset keuhkot. Sain mukaan kuitenkin säkillisen erilaisia pillereitä yskänlievittäjistä allergialääkkeisiin. Niin ja antibiootteja keuhkoputken tulehdukseen, eli ehkä näillä dropeilla tää tyttö pääsee tästä räkätaudista vihdoin irti! 

So much for that ja mitäs muuta. Viime viikolla oltiin ulkona poikkeuksellisesti muistaakseni myös keskiviikkona, koska torstai oli tosiaan vapaapäivä. Käytiin ruotsalaisbaarissa, mut se oli kyllä ainakin keskiviikkoiltana melkomoinen pettymys. Meitä oli sielä lähinnä joku 20 ihmistä ja sain vielä vodkavissytkin syliin! No, kesä kuivaa. 




Oon uhmannut myös viikonloppuna mun sairautta ja oltiin ulkona perjantaina sekä lauantaina. Tosin perjantaina lähinnä vaan käytiin Harrin, eli Asia Exchange-heebon, läksiäispippaloissa ja tultiin ajoissa kotiin. Lauantaina oli tarkotus olla kunnolla ulkona ja näinhän se sitten menikin. Hello Kitty parka kiersi vuorotellen kuvissa kaikkien kanssa. 


Jajajajajaa... ollaan oltu viime viikolla myös biitsillä Patongilla, jossa aurinkotuolien määrä on ehkä noin kymmenkertaistunu siihen nähden, kun kävin sielä aikoinaan syyskuussa ekaa kertaa.Uskaltauduin myös for the first time ottaan aurinkoo pelkästään kasikertoimisen aurinkoöljyn turvin. Enkä ees palanut, jauu! 





High-seasonin pitäis siis pikku hiljaa ruveta alkamaan täällä, mutta mutta. Paratiisissa on silti taas pari päivää ollu aurinko piilossa ja vesisadetta tullu niskaan. Ihmettelin ensin, että miten ihmeessä +30 asteessa voi ihminen vilustua, mutta oikeestaan vesisade+skobo on kyllä välillä aika kylmä combo. Eli ehkä sekin on mahdollista.

Eipä tänne juuri muuta, tää alkanut viikko on meidän mid-term viikko, eli siis tentit keskiviikkona ja lauantaina ja kuten huomata saatatte, armotonta lukemista jatkuvasti! En meinaa saada pidettyä mun näppejä erossa tosta International Businessin kirjasta. Ai että. 

Pitäkää huolta itestänne sielä, haleja!

<3Tiina

ps. sain tänään aamukahvia suoraan sänkyyn. Ihana Majsa <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti