Sihanoukville. Halpa guestroom, jonne vaaputtiin rinkkojen kanssa suoraan satamasta. Neljä tyttöä, yksi huone, kaksi sänkyä, kuusi dollaria. "Otetaan tää nyt yheks yöks ensalkuun". Päätettiin kuitenkin majoittua sielä koko aika, koska kaverin vieressä oli kiva nukkua ja oli ihana kun ei tarvinnut pakata tavaroita uudelleen jatkuvasti.
Sihanoukvillessä oli yöelämää. Oltiinkin yhtenä iltana yhdessä rannan baareista viettämässä porukalla iltaa (bisse tais olla dollarin, vai puolikkaan) ja väkeäkin oli paljon liikenteessä! Aika nuorta väkeä oli liikenteessä ja muistoihin jäi myös vessa. Yks kaikkien aikojen jäätävimmistä!
Muuten vietettin loppuaika Kambodzassa melko rauhallisesti, eli siis illalla saatettiin juoda parit rannalla, mutta ajoissa nukkumaan ja sitä rataa. Viimeiseksi kokonaiseksi päiväksi varattiin tyttöjen kans päivän veneretki, jonka aikana pääs mm. snorklaamaan sekä bamboo beachille (simpukoiden luvattu ranta).
Reissu oli hyvä lukuunottamatta paria pientä kömmähdystä. Aamulla meidät tietenkin unohdettiin hakea hotellilta. Luvattu aamupala ei ihan vastannut odotuksia ja snorklauspaikalla huomattiin, että snorkkelit oli jääny rantaan.. Hups. No, snorkkelit tuli pikakyytiä perässä ja uskaltauduin sitten itsekin sitä vihdoin kokeileen! Ihan niinkun elokuvissa sekään ei menny, vaan heti alussa piti maistaa pari desiä merivettä. Ei ollu hyvää.
Mutta näin kiviä, korallia, vesikasveja ja ehkä myös kalan tai kaksi. Voisin kokeilla uudestaan joskus ja toivoa parempaa menestystä!
![]() |
| Bamboo island |
![]() |
| Uimassa japanilaisturistien kanssa, jihuu |
Tulee kyllä ikävä takas kun käy läpi taas näitä kuvia.. Voivoi!
Kambodzasta matka jatkui bussilla takaisin Thaikkujen puolelle, kotiin.
Lähdettiin aamulla aikaisin liikenteeseen (tai siis Kambodzan tyyliin odoteltiin tunti, melkein pari meidän kyytiä). Pysähdyttiin kerran matkan aikana ja silloin pystyi ostamaan jotain välipalaa tai käymään vessassa (joka menee muuten sekin jäätävimpien top-5-listalle). Mulla oli jotenkin tosi pahat ennakko-odotukset bussimatkasta, olin käyny vähän googlettelemassa nimittäin. Mut todellisuus ei onneks ollut yhtä paha! Bussimatka meni kaikista töyssyistä huolimatta aika kevyesti ja matkalla näki välillä aika siistejä maisemiakin :) Olin varautunu siihen, että kuski on humalassa, tiellä on miinoja ja bussi ryöstetään. Joten siihen nähden kaikki meni erinomaisesti!
Saavuttiin siinä sitten muutamien tuntien matkustelun jälkeen "bussiasemalle" ja siinä oli sitten vähän epäselvyyksiä, että pitääkö hypätä bussista pois vai ei. Kukaan ei oikein osannut kertoa.. Tyttöjen kanssa tehtiin sitten kuitenkin päätös, että hypätään pois ja otetaan moottoripyörätaksituktukmikälie, joka vie meidät Kambon ja Thaimaan rajalle. Tyytyväisinä istuttiin kyydissä, kunnes yhdessä vaiheessa katsottiin kun meidän bussi meni meistä ohi ja rajalla kaikki muut matkustajat hyppäsi kyydistä sitten pois.. Hyvä. Juuri näin!
Rajalla jonotettiin passintarkastukseen, sen jälkeen saatiin kävellä Thaimaan puolelle ja saatiin täytettäväks maahantulokortit ja meidän rinkat tarkistettiin. Tosin esimerkiks Marin kohdalla tarkastaja avasi rinkan, totesi ettei sinne mahdu työntämään kättä että voisi tutkia, ja laittoi sen sitten kiinni ja ohjasi passintarkastusjonoon.
Thaikkujen puolella käytiin (taas top-5) jäätävässä vessassa ennenkun alettiin kyselemään taksia kohti seuraavaa päämäärää, eli lauttasatamaa josta pääsis Koh Changille. Vähän aikaa jouduttiin odottelemaan, ennenkuin meidät ahdettiin thaityyliin minivaniin. Kovin nopeasti autosta ei olis päässy tarvittaessa ulos, koska kaikkialla oli laukkuja,laukkuja,laukkuja...
Koh Changista, Koh Samuista, Pattayasta ym. seuraavalla kerralla ;)
Yritän olla reipas ja tulla pian kirjottamaan loputkin
<3Tiina














Ei kommentteja:
Lähetä kommentti