Eli tänään oli the day, kun meidän oli viimein aika saada meille myönnetty pieni summa deposit-rahoja takaisin. Suomalaiset oli tietty oikeustalolla hyvissä ajoin, etuajassa, mutta rouva thaikkua saatiin odotella melkein tunti. 25 000 Bahtia saatiin loppujen lopuksi takaisin ja allekirjoitettiin thainkielinen paperi, että asia on tätä myöten selvä ja suljettu kaikilta osin.
Tosin kuultiin tänään, että osa meidän deposit-rahasta olis kuulunut tulla meidän välittäjiltä, joten laitetaan heille varmaan viestillä vielä jonkinlainen hyvän joulun toivotus. Vaikka thaimaa veikin nyt köyhältä opiskelijalta ylimääräiset sata euroa, niin on silti aika helpottavaa, että tää juttu on nyt saapunut päätepisteeseensä. Ei toivottavasti enää useiksi tunneiksi vierähtäviä retkiä uusille tai vanhoille poliisiasemille.
Koulupäiviä on jäljellä yhteensä enää kourallinen (NELJÄ) ja nyt voi vähitellen alkaa orientoitua kohti 21.12. alkavaa joulureissua mm. Krabille, Samuille ja Taolle. Uuden vuoden jälkeen palaillaan takaisin Phukettiin ja sitten 6.1. on kaksi tenttiä samana päivänä. Sen jälkeen ei enää velvollisuuksia, pelkästään vapaata matkustelua sinne minne sielu (ja lompakko) sietää.
Kaikki hyvin siis Thaimaassa.
Myös Thaimaalaiset pikkujoulut meni mukavasti! Kutsuttiin meidän kattoaltaalle muita vaihtareita ja ihan kiitettävästi ihmisiä saapui etkoilemaan meidän luokse ennen perinteistä Bangla Roadia. Tässä pari eli kirjaimellisesti kaksi kuvaa ennen iltaa. Valokuvien ottaminenhan on välillä yliarvostettua.
<3 Tiina


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti