Meillä on tällä viikolla ollut ihan mukiinmenevä kouluviikko. Tiistaina oltiin neljä tuntia luennoilla ja huomenna pitäisi jaksaa opiskella thaita vielä pari tuntia.
Bangkokin mellakoiden takia koulupäiviä on peruttu ja lisäksi pari yleistä vapaapäivää sattui tähän samaan aikaan.
Tänään on siis Thaimaan kuninkaan, Bhumibol Adulyadejin, syntymäpäivä ja kaikilla on vähintään koulusta vapaata. Syntymäpäivien kunniaksi myös mellakat Bangkokissa on laitettu hetkeksi jäihin ja mielenosoittajat ja poliisit ovat kuulemma suurinpiirtein halailleet toisiaan. Huomenna ehkä jatkuu sitten taas normaali meininki...
En uskaltanut kopioida googlesta kuninkaan kuvaa tänne, etten vahingossakaan joudu esimerkiksi thaikkuvankilaan kuninkaan kuvan loukkaavasta käytöstä tai vastaavasta. Kunkun kanssa pitää olla täällä tarkkana! Mutta enivei, meillä on tosiaan maanantait aina vapaata ja ensi viikon tiistai on myös yleinen vapaapäivä, joten aika maistuva pikkujoululoma tuli sitten tähän väliin.
Moni vaihtari onkin lähtenyt reissuilleen, mm. Khao Lakiin ja Koh Lantalle. Määäääkin harkitsin tota Lantaa, mutta jossain mielen sopukoissa se ylimääränen 75 euron lento Kualasta Phukettiin ärsytti vielä sen verran, että päätin skipata. Ja ollaan tammikuussa sinne kuitenkin menossa, niin eikait sitä nyt suotta kahta kertaa samaan paikkaan haluaisi mennä... eihän?
Jotta tää loma ei kuitenkaan menis ihan vaan kotona istuskeluksi, niin säitten salliessa ollaan pyöritelty mielessä ajatusta maanantaisesta James Bond-island retkestä. Maisa oli bongannut päiväretkiä 1000 bahtin hinnalla, mikä on aika halpa kun muualla on reissujen hinnaksi näkynyt kuulemma melkein 3000 bahtia. Toivottavasti maanantaina tai tiistaina on aurinkoinen keli!
![]() |
| ps. kuvat ei liity tekstiin todennäköisesti mitenkään. tällä hetkellä sataa. |
Nyt kun täällä on taas vaihteeksi harmaa ja sateinen päivä, niin pitäisi tehdä vähän koulujuttuja. Yhteen kurssiin liittyen ollaan tekemässä ryhmätyötä Ikeasta ja oma osuuteni wordissa näyttää vielä kohtuullisen tyhjälle. Toisaalta melkein voiton puolella ollaan, koska tiedosto on tässä jo auki! Kun vielä sais tekstiä sinne..
Tänään olen viettänyt vapaapäivää nukkumalla kymmeneen ja sen jälkeen hikoilemalla salilla hulvattomat kaksi tuntia. Ja siis koska tällä salilla on lähinnä ovet auki-tuuletus, niin pelkkä otsahiki ei riitä kuvailemaan tilannetta salilla. Kuntoilun ja suihkun jälkeen käytiin Rosan kanssa syömässä ja nyt istun tässä. Ja aloitan sen kouluhomman. Ihan kohta.
Aika rento päivä siis. Ei suunnitelmia, ei kiire mihinkään, saa nukkua myöhään. Menee se päivä näinkin!
Ei sen tärkeämpää täältä
<3Tiina



Ei kommentteja:
Lähetä kommentti